Ingrida Juknevičiūtė-Lukašonok, „Emplonet “ personalo paieškų projektų vadovė

Startavęs 2003 metais, šiuo metu profesinių ryšių socialinis tinklas „LinkedIn“ pasaulyje turi 660 mln., mūsų šalyje – apie 400 tūkst. vartotojų auditoriją. Jo reikšmė pastaraisiais metais gerokai sustiprėjo. Žmonės atrado, jog tai išties labai patogus įrankis mezgant profesinius ryšius, siekiant karjeros pokyčių, dalijantis profesine informacija.

Atlikto tyrimo duomenimis, žmonės, kurių gyvenimo aprašyme yra nuoroda į gerai paruoštą, išsamų „LinkedIn“ profilį, turi 71 proc. didesnę tikimybę būti pakviesti į darbo pokalbį nei tie, kurie tokio profilio neturi.

Vis dėlto tam, kad iš šio socialinio tinklo paskyros gautumėte visą naudą, reikia išmanyti tam tikras taisykles ir padaryti namų darbus. Pasidalinsiu esminiais 11 patarimų, kuriuos turėtume mokėti mintinai, kad tinkamai paruoštume ir efektyviai išnaudotume savo „LinkedIn“ paskyras.

1. Antraštė

Jūsų profilio antraštė (angl. Headline) turėtų būti gana išsami. Dažnai žmonės joje nurodo tik įmonės, kurioje dirba, pavadinimą, ir einamas pareigas. Tačiau tai apie juos, kaip kandidatus, pasako labai mažai. Iš profilio antraštės turėtų būti aiški Jūsų, kaip kandidato, kuriama vertė. Galbūt esate sertifikuotas projektų vadovas? Įrašykite tai. Dirbate su investiciniais projektais? Papildykite antraštę šia informacija. Norėtumėte dirbti su IT projektais? Paminėkite ir dominančias sritis. Kurdami savo antraštę pagalvokite, kokius raktažodžius „LinkedIn“ paieškoje galėtų įrašyti personalo paieškos specialistas, ieškodamas tokio žmogaus, kaip Jūs, ir šiais raktiniais žodžiais papildykite savo antraštę. Ir atminkite – originalumas yra sveikintinas dalykas, tačiau formuluojant antraštę reikėtų neprarasti konkretumo.

2. Santrauka

„LinkedIn“ buvo toks dėmesingas, jog pasiūlė Jūsų profilio santrauką (angl. Summary) sukurti už Jus? Jums netgi atrodo, jog ši santrauka skamba profesionaliai ir puikiai atspindi Jūsų patirtį bei stipriąsias puses? Neapsigaukite. „LinkedIn“ algoritmai iš tiesų Jūsų nepažįsta ir nežino, ką apie save norėtumėte papasakoti potencialiam darbdaviui. Skirkite laiko papasakoti apie save savais žodžiais. Minėkite savo didžiausius karjeros pasiekimus bei įgyvendintus projektus, kalbėkite skaičiais. Išnaudokite visus 2000 spaudos ženklų, suteikiamų santraukai parašyti, arba rašykite lakoniškai, labai konkrečiai – būkite savo geriausia versija. Bet kuriuo atveju, paties socialinio tinklapio sugeneruotas tekstas būtų blogiausias pasirinkimas.

3. Darbo patirtis

Savo profilyje nurodykite įmonę, kurioje dirbate, ten dirbamą laikotarpį, pareigų pavadinimą ir trumpai apibūdinkite darbines funkcijas. Darbines pareigas galima aprašyti punktais (tokia forma labai patogi kandidatų ieškantiems personalo atrankos specialistams) arba laisva forma. Abiem atvejais svarbu, kad būtų paminėti tinkami raktažodžiai. Pavyzdžiui, jeigu esate personalo atrankų specialistas, raktiniai žodžiai galėtų būti personalo atranka (angl. Recruitment), galvų medžioklė (angl. Headhunting), kandidatų pritraukimas (angl. Candidates sourcing), pritraukimas (angl. Attraction), interviu vedimas (angl. Conducting interview), kandidatų vertinimas (angl. Candidates evaluation).

4. Profilio nuotrauka

Ar savo „LinkedIn“ profilio nuotraukoje turite atrodyti profesionaliai? Taip. Ar tai reiškia, kad vyrai turi vilkėti trijų dalių kostiumą, o moterys – dalykinį kostiumėlį? Nebūtinai. Jei Jūsų užimamose arba trokštamose pareigose yra numatyti griežti aprangos reikalavimai, tuomet pasirinkę formalų verslo stilių pataikysite tiesiai į dešimtuką. Kitu atveju patartina rinktis drabužių derinį, su kuriuo, tikėtina, dažniausiai būsite sutinkamas darbe. Specialūs darbo drabužiai, kaip mediko ar laboranto chalatas, taip pat galimi – nebijokite savęs išreikšti. Taip pat nepamirškite, jog Jūsų „LinkedIn“ profilis turi atskleisti tik Jus, todėl nuotraukoje neturėtų būti kitų žmonių ar Jūsų naminio gyvūnėlio (išimtis taikoma veterinarams ar jojimo treneriams). Ir prašau, nuotraukoje šypsokitės. Personalo paieškos specialistai, „galvų medžiotojai“ taip pat yra žmonės, o besišypsantis kandidatas – patrauklus kandidatas.

5. Viršelio nuotrauka

Skirtingai nei asmeninė nuotrauka, Jūsų „LinkedIn“ anketos viršelio paveiksliukas personalo paieškos specialistams mažai terūpi, nebent jie ieško grafikos dizainerio, fotografo ar pan. Ar gali viršelio paveikslėlis būti susijęs su Jūsų profesija? Taip, puikus variantas. Ar jis gali atspindėti Jūsų pomėgius? Gali. Ar galima palikti bendrinį „LinkedIn“ paveiksliuką? Taip pat galima.

6. Aktyvumas

Patarimas būtų vienareikšmiškas – megzkite ryšius. Mažai užmegztų ryšių (anlg. Connections) turintis profilis personalo atrankos specialistams gali pasirodyti neaktyvus, ir tai, tam tikrais atvejais, gali lemti jų sprendimą nesiūlyti naujų darbo galimybių. Turimų ryšių skaičių padidinti galima pakviečiant susijungti esamus ir buvusius bendradarbius. Gera mintis pakviesti ir trokštamo darbdavio žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovą. Sukaupkite bent 50 ryšių. Ar tai reiškia, kad turite priimti visus, kurie kviečia Jus? Ne. Ar verta priimti visus personalo paieškos specialistus? Mano nuomone, tikrai taip 🙂

7. Profilio kalba

„LinkedIn“ profilį siūlau kurti ir profesinę informaciją jame pateikti anglų kalba. Tai išplės Jūsų galimybes: nepraleiskite progų būti pastebėtam tarptautinių įmonių „galvų medžiotojų“.

8. Išsilavinimas

„LinkedIn“ paskyroje nepamirškite nurodyti savo išsilavinimo, o jeigu oficialus įgytas laipsnis nepakankamai atskleidžia išsilavinimą, nepamirškite šios informacijos sukonkretinti (pavyzdžiui, VGTU  Verslo vadybos bakalauras, Finansų valdymo specializacija).

9. Kompetencijos

„LinkedIn“ paskyroje nurodykite kalbas, kurias mokate, ir jų įvaldymo lygius. Taip pat įrašykite bent tris savo svarbiausias kompetencijas. Jeigu nežinote, kurias kompetencijas derėtų įvardyti pirmiausiai, paanalizuokite trokštamų darbo pozicijų darbo skelbimus. Iš jų sužinosite, kokio įgūdžių rinkinio tikisi potencialūs darbdaviai. Kalbant apie kompetencijas, galima laikytis taisyklės „daugiau yra geriau“. Vis dėlto nepamirškite, kad reikia nurodyti tik Jūsų išties turimus įgūdžius bei patirtį. Nepamirškite reguliariai atnaujinti šios skilties: pridėti naujai įgytų įgūdžių, pašalinti nebesusijusių su Jūsų darbine veikla. Tam, kad pagrįstumėte savo įgūdžius, įpinkite juos į savo profilio santrauką ar pareigybių aprašymus.

10. Rekomendacijos

Gražūs atsiliepimai bei rekomendacijos, parašytos kitų „LinkedIn“ vartotojų, taip pat yra puiki galimybė išsiskirti iš kandidatų. Atkreipkite dėmesį ir į tai, kad turite galimybę padaryti nematomus atsiliepimus, kurie gali kurti dviprasmišką įspūdį (pavyzdžiui, atsiliepimas, kad esate „visada pasiryžęs dirbti viršvalandžius“). Paprašykite esamų ar buvusių kolegų patvirtinti (anlg. Endorse) Jūsų įgūdžius. Visa tai gerokai padidins Jūsų paskyros vertę.

11. Paskyros adresas

Susitvarkykite savo paskyros URL adresą. Siekiant tobulumo, siūlome pasikeisti savo profilio URL adresą į linkedin.com/jūsų vardas. Tokia nuoroda į „LinkedIn“ profilį atrodys profesionaliai įprastame Jūsų gyvenimo aprašyme. Kaip susikurti suasmenintą URL? Savo paskyroje šalia viršelio nuotraukos (angl. Cover foto) paspauskite pavaizduotą pieštuką, pasirinkite Kontaktinės informacijos (anlg. Contact info) skiltį, čia rasite savo „Profile URL“, kurį galėsite pakoreguoti.

Papildomas patarimas: aktyviai ieškant darbo

Jeigu aktyviai ieškote darbo, savo antraštėje galite parašyti, jog esate atviras naujoms darbo galimybėms. Nepamirškite ir „LinkedIn“ funkcijos „Rodyti personalo specialistams, kad esate atviras pasiūlymams“ (anlg. Show recruiters you’re open). Įjungdami šią funkciją galėsite pasirinkti, kokios karjeros galimybės Jus domina. Taip pat įjunkite pranešimų apie naujus darbo pasiūlymus funkciją (angl. Job alerts), sekite Jums patrauklių darbdavių „LinkedIn“ profilius, megzkite ryšius su šių įmonių personalo specialistais, sekite grotažymes #siulodarba bei #ieskome.

Nebūkite vien pasyvus, pasiūlymų laukiantis kandidatas: rašykite žinutes dominančių įmonių žmogiškųjų išteklių specialistams, personalo atrankų įmonių darbuotojams, teikite savo kandidatūrą reaguodami į sudominusius darbo skelbimus. Ir galiausiai parašykite nuoširdų įrašą – IEŠKAU DARBO.