Neseniai rašiusi apie tai, kaip svarbu atrašyti į jus besikreipiančiam atrankų specialistui, Emplonet Vilniaus padalinio vadovė Ingrida Juknevičiūte-Lukašonok sulaukė ir nemažai pritariančių žinučių, ir prieštaraujančių – esą patys atrankų vykdytojai kalti, jog nesulaukia atsako į savo žinutes. Rašo „neprofesionaliai“, „šabloniškai“ ar „neįdomiai“.
Tad dabar Ingrida, pripažindama, kad LinkedIn ar kitokioje komunikacijoje visiškai išvengti klaidų neįmanoma – neklystančių žmonių nėra, – dalijasi patarimais, ko NEdaryti bandant užkalbinti potencialų kandidatą:
– Nesikreipti į kandidatą svetimu vardu. Paprastos rašybos klaidos, tikėtina, kandidatų smarkiai neįžeidžia (kai Audrius virsta Andriumi, o Vilius – Vilniumi), tačiau itin nemalonu gauti žinutę su visiškai kitokiu kreipiniu. Kodėl atrankų vykdytojai gali būti tokie nedėmesingi? Nes neretai vienu metu susirašinėja ne su vienu kandidatu, atlieka daug kitų darbų, kartais naudoja šablonus pirmajai užkalbinimo žinutei, kai tokių vienoje atrankoje tenka parašyti keliasdešimt. Visa tai suprantama, tačiau neatleidžia nuo atsakomybės įrašyti teisingą kreipinį.
– Nesiūlyti kandidatui neadekvataus atlyginimo. Prieš kalbinant kandidatus, reikia pasidaryti namų darbus: atlikti rinkos apžvalgą, patikrinti viešai prieinamus atlyginimų duomenis. Taip sumažėja tikimybė sulaukti atsakymo, jog kandidato atlyginimas šiuo metu dvigubai viršija siūlomą. Žinoma, būna atvejų, kai skirtingose organizacijose panašias pareigas užimantys specialistai gauna labai skirtingus atlygius arba susiklosto kitos aplinkybės, dėl kurių galima nepataikyti su siūlomu darbo užmokesčiu. Nepaisant to, bent įvardytus paruošiamuosius žingsnius (rinkos analizė, darbo skelbimų peržiūra, rekvizitai.lt patikra) PRIVALU atlikti.
– Nenuvertinti kandidato pareigų lygmens. Klaidas gali lemti neišsamus kandidato LinkedIn profilis arba neatidus jo įvertinimas, painus pareigų pavadinimas, taip pat rašymas kandidatui iš nevilties, kai neberandame kandidatų, kuriems siūloma pozicija būtų artima pagal pareigų lygį. Skirkime kiek daugiau nei kelias sekundes kandidato LinkedIn profilio įvertinimui, žinokime, kuo junior pozicijos rinkoje skiriasi nuo senior, o jei jau rizikuojame – įvardykime kandidatui, kodėl taip darome (tik nerašykime, kad iš nevilties).
– Nerašyti kelis kartus. Nėra vienareikšmio atsakymo, kiek kartų rašyti su tuo pačiu pasiūlymu yra mandagu ar tinkama. Ingrida dalijasi vienuose atrankistų mokymuose girdėjusi, kad tinkama rašyti iki 5 ar net 8 kartų. Tačiau iš tiesų kandidatas mus tikriausiai tiesiog užblokuotų. Ingridos nuomone, 3 neatsakytos žinutės signalizuoja, kad kandidatas tikrai nesusidomės siūlymu.
Apibendrinant, Ingrida siūlo prieš neriant į kandidatų paiešką pasidaryti namų darbus apie vyraujančius darbo užmokesčius, skirti laiko potencialių kandidatų LinkedIn profilio tinkamam įvertinimui, o jeigu naudojamos šabloninės žinutės – būtinai atidžiai keisti kreipinius.