Efektyvi naujų darbuotojų atranka nemaža dalimi lemia verslo procesų sklandumą ir įmonės sėkmę, taigi atrankas vykdančio asmens kompetencijų svarba taip pat yra didelė. Tam, kad sklandžiai atliktų naujų darbuotojų paiešką, gebėtų pritraukti reikalingus kandidatus ir tinkamai juos įvertintų, atrankų specialistui svarbu pasižymėti tam tikromis savybėmis ir turėti specifinių kompetencijų.

Kokios asmeninės atrankų specialistų savybės labiausiai susijusios su sėkminga personalo paieška ir atranka? Kokias kompetencijas turėtų lavinti asmenys, siekiantys efektyviai dirbti šioje srityje? Šiame įraše pasidalysime savo, „Emplonet“, patirtimi ir įžvalgomis.

Savarankiškumas. Kandidatų paiešką ir atranką vykdantis specialistas turi gebėti savarankiškai dirbti ir priiminėti sprendimus. Atrankos – dinamiškas procesas. Atrankų specialistas visada valdo keletą projektų „nuo…iki“ vienu metu ir dažniausiai turi remtis ne instrukcijomis, ką kada turėtų daryti, o savarankiškai priimti sprendimus reaguojant į nuolat kintančias aplinkybes.

Empatija. Tai – gebėjimas atpažinti kito žmogaus emocijas, nuotaiką, parodyti, jog suprantame, ką jaučia kandidatas, klientas ar kitas komandos narys (pavyzdžiui, samdantis vadovas). Empatija apima ir gebėjimą panaudoti visą šią informaciją vertinant kandidatų tinkamumą, kuriant tvarų, pasitikėjimu grįstą santykį su kandidatais, partneriais ar bendradarbiais, taip pat ieškant sprendimų sudėtingose situacijose. Jeigu žmogaus empatijos lygis žemas, kitos jo, kaip atrankų specialisto, savybės praranda reikšmę. Jis negebės perprasti kliento ar samdančio vadovo patirties ir požiūrio, nesupras jų lūkesčių, neperpras ir tikrųjų kandidato intencijų. Jam bus sudėtinga dirbti su skirtingo temperamento, bendravimo stiliaus, požiūrio ar lūkesčių asmenimis, siekti, kad sudėtingose situacijose visos pusės būtų patenkintos.

Streso valdymas. Atrankų specialistas nuolat susiduria su kintančiomis aplinkybėmis, dėl to turėtų turėti aukštą atsparumą stresui ir gebėti valdyti įtemptas situacijas. Jų kasdienybė gausi ir kitų iššūkių. Kartais tenka vystyti santykius ir su aukštus lūkesčius keliančiais, ne visada bendradarbiauti linkusiais klientais (ar samdančiais vadovais, jei atrankų specialistas dirba įmonės viduje). Spaudimą nuolat daro numatyti darbų terminai. Atrankos procesus apsunkina kvalifikuotų kandidatų trūkumas, kandidatų lūkesčių neatitikimas darbdavio pasiūlymui. Dažnai kandidatai tiesiog neatvyksta į pokalbius, arba kliento ar samdančio vadovo pasirinktą ir prisijungti kviečiamą kandidatą sulaiko esama darbovietė, įkalbėdama neišeiti. Todėl kartais tenka ieškoti sprendimų situacijose, kurios atrodo nebeišsprendžiamos.

Bendra teigiama nuostata – gebėjimas sudėtingose situacijose išlaikyti teigiamas nuostatas ir matyti šias situacijas pozityviai. Asmenį, neturintį tokios nuostatos, dirbant atrankų srityje gali netrukus apnikti prieštaravimai, darbas šioje industrijoje gali atrodyti kaip „kova su vėjo malūnais“ ir būna labai sunku pasiekti gerų rezultatų. Šiame darbe reikia mokėti tiesiog susiimti ir padaryti tai, kas būtina, neprarandant teigiamos nuostatos.

Tobulėjimas. Kaip ir visur, personalo atrankų srityje itin aktualus atvirumas pokyčiams, noras mokytis, tobulėti. Atrankų konsultanto darbo pobūdis keičiasi kartu su bendros rinkos pokyčiais. Prieš kelerius metus užtekdavo dirbti su aktyviais kandidatais: suformuluoti ir išplatinti informatyvų darbo skelbimą, laukti kandidatų CV ir gebėti įvertinti reikiamas kompetencijas. Dabar ieškant, sudominant, pritraukiant, vertinant aktyvius ir pasyvius kandidatus bei valdant jų patirtį atrankos proceso metu reikia maksimaliai įgalinti kūrybiškumą, psichologinius, aktyvių ir konsultacinių pardavimų bei rinkodaros įgūdžius. Būtinas domėjimasis naujausiais personalo paieškos ir atrankos metodais ir technologijomis,  darbo rinkos tendencijomis, pokyčiais bei aktualijomis, naujų galimybių, sprendimų, įrankių ieškojimas ir taikymas. Taigi asmuo, norintis dirbti atrankų industrijoje, turi pasižymėti profesiniu smalsumu ar bent jau noru tobulėti ir gebėjimu lanksčiai prisitaikyti prie reikiamų pokyčių.

Organizuotumas. Atrankų specialistas turi atsižvelgti į skirtingų šalių interesus, poreikius, juos suderinti, tinkamai informuoti suinteresuotas šalis visuose atrankos etapuose, koreguoti paskelbtą informaciją pagal kintančias aplinkybes. Atrankų procese informacijos, duomenų, susitikimų, laiškų, skambučių būna tikrai daug. Reikia didelio atidumo, kruopštumo,  gebėjimo valdyti informaciją, paraleliai vykdyti kelias užduotis, kad šie procesai vyktų sklandžiai.

Komunikaciniai gebėjimai. Juk sunkiai įsivaizduojame atrankų industrijoje dirbantį bei sunkiai žodį valdantį asmenį. Sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu – svarbus gebėjimas, ypač atrankų industrijos rinkodaros aspektu. Labai sunku aiškiai, teisingai, įtraukiančiai papasakoti apie darbdavį, įmonę ar struktūruotai aprašyti kandidato kompetencijas neturint gerų komunikacinių įgūdžių.

Iš tiesų atrankų specialistų darbas yra labai prasmingas, įkvepiantis ir kupinas iššūkių. Sėkmingai įvykdyti projektai, patenkinti klientai, indėlis į įmonių verslo vystymą, pagalba asmeniniame žmonių profesiniame kelyje – tai praturtinančios, ugdančios ir įdomios patirtys.

Jeigu domina personalo atrankų bei valdymo sprendimai Jūsų įmonėje – kreipkitės! Mielai suteiksime daugiau informacijos ir patarsime, kokie sprendimai yra geriausi Jums.

Susisiekti

Jeigu žmogus pasižymi minėtomis savybėmis, siekia jas ugdyti, nori dirbti atrankų industrijoje – mes nuoširdžiai jo laukiame. Skaitydami šį straipsnį pajutote, lyg jame būtų kalbama apie Jus? Norėtumėte prisijungti prie „Emplonet“ atrankų komandos? Susisiekime – mums tikrai įdomu su Jumis susipažinti!