Daugelis esame mėginę ieškoti savo vardo interneto platybėse. Šiais laikais informacija, gera ar bloga, jose nugula visiems laikams, tad jeigu paieškos rezultatai nesuteikia džiugesio, tikėtina, kad verta atkreipti dėmesį į asmeninio prekės ženklo strategiją (ang. Personal brand).
Asmeninis prekės ženklas apima tai, kaip asmuo pristato save visuomenėje, pabrėžiant įgūdžius, patirtį ir asmenines savybes. Paprastai tariant, tai yra informacinis turinys, kuris suteikia skaitytojui žinią, kurios srities ekspertas yra asmuo, ir kodėl jo kompetencijas turėtume vertinti kaip tinkamas.
Prieš internetinius laikus, asmeninį prekės ženklą atstojo popierinė vizitinė kortelė. Nebent asmuo buvo žinomas iš televizijos ar spaudos ir tai suteikė galimybę būti labiau matomam. Šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame kiekvienas veiksmas yra aptariamas socialiniuose tinkluose, likti nematomu yra kur kas sudėtingiau.
Kodėl turėčiau vystyti asmeninį prekės ženklą?
Asmeninio prekės ženklo vystymas suteikia abipusę naudą – ir žmogui, ir organizacijai, kurioje jis dirba. Aktyvi konkurencinė verslo aplinka skatina ieškoti būdų, kaip parodyti klientui, kodėl verta rinktis organizacijos X, o ne organizacijos Y paslaugas. Asmeninio prekės ženklo vystymas suteikia galimybę potencialiam klientui sužinoti, pamatyti ir įvertinti jūsų kompetencijas pirmiau, nei kitos organizacijos narių, kurie savo prekės ženklo nevysto.
Dėl šios priežasties kiekviena organizacija turėtų skatinti savo darbuotojus investuoti laiko į asmeninio prekės ženklo kūrimą. Kokybiškas, ekspertiškumo lygį įrodantis turinys socialiniuose tinkluose parodo esamiems ir potencialiems klientams, kokios aukštos kompetencijos asmenys dirba jūsų organizacijoje. O tai, tikėtina, yra vienas iš pagrindinių aspektų, kodėl būtų pasirenkamos jūsų paslaugos.
Linkedin platformoje galime stebėti, kad Microsoft paskyra turi 16,2 milijonų sekėjų, kai tuo tarpu jos įkūrėjas Bill Gates turi daugiau nei 35 milijonus sekėjų. Tokią pačią tendenciją galime stebėti Teslos ir Elon Musk, Amazon ir Jeff Bezos bei kitais atvejais. Įmonėms rekomenduojama skatinti darbuotojų ambasadorystę, nes žinia, kurią perduoda organizacijos paskyra, niekada nebus tokia stipri, kaip asmens pasidalinta žinia.
Tyrimai rodo, kad 84 % „milenialsų“ kartos atstovų netiki nei reklamomis, nei įmonėmis, kurios jomis dalijasi. Tačiau jie tiki žmogumi, kurį jaučia, kad „pažįsta“. Būtent dėl šis priežasties nuomonės formuotojų marketingas tapo toks gajus.
Vis tik svarbu paminėti, kad asmeninio prekės ženklo stiprinimas suteikia naudą ne tik organizacijai, bet ir pačiam asmeniui. Žinomumas, ekspertiškumo lygmens atskleidimas teikia vertę dabarties ir ateities karjerai daugeliu atžvilgių:
- Darbo užmokesčio augimas. Organizacijos visuomet labai vertina kompetentingus darbuotojus, tačiau kai apie jų kompetencijas žino didelė auditorija, tokius specialistus norima išsaugoti dar labiau, tad jiems suteikiamos komfortiškos sąlygos: konkurencingas darbo užmokestis bei pridėtinės naudos.
- Karjeros galimybės. Savo asmeninį prekės ženklą vystantiems specialistams paprastai nereikia ieškoti darbo. Pasiūlymai prisijungti atkeliauja patys ir taip sukuriamos didesnės pasirinkimų galimybės.
- Esate labiau girdimas. Turbūt kiekvienas vienu ar kitu gyvenimo etapu esame susidūrę su jausmu, kai jaučiamės neišklausyti. Išvysčius stiprų asmeninį prekės ženklą, būti išgirstam tampa kur kas lengviau.
Į ką svarbu atkreipti dėmesį kuriant asmenį prekės ženklą?
Svarbu išsigryninti, ko aš noriu pasiekti kurdamas savo vaizdinį. Jeigu Jūsų tikslas yra pasiekti tikslinę verslo auditoriją, tuomet kuriamas turinys turėtų būti nukreiptas į konkrečią sritį. Lietuvos rinkoje labai aiškią ekspertinių žinių dalijimosi liniją išlaiko ekonomistas Nerijus Mačiulis, tiriamosios žurnalistikos srityje– Andrius Tapinas, Rita Miliūtė ir kt.
Taip pat svarbu išlaikyti reguliarią kokybiško turinio sklaidą. Tai gali būti straipsniai, minčių pasidalijimas jūsų kompetencijas atspindinčios temos kontekste, komentarai, apklausos ir t.t. Svarbu, kad turinio talpinimas socialiniuose tinkluose būtų reguliarus. Kitu atveju rizikuojama, kad apie jus bus pamiršta, o socialinių tinklų algoritmai prisidės prie to, kad retai pasirodantys Jūsų įrašai pasiektų mažą auditoriją. Tačiau reikia atminti ir taisyklę, kad jeigu neturiu ką šiandien pasakyti, geriau to ir nedaryti. Dirbtinai kuriamas turinys yra labai lengvai atpažįstamas, tad reikėtų to vengti.
Greta aukštą edukacinę vertę suteikiančio turinio, būtina nepamiršti asmeninio faktoriaus. Kad asmeninis prekės ženklas būtų kokybiškas, svarbu būti „greta“ žmonių. Netapti tolimu, nepasiekiamu, o kaip tik išlikti žemišku, turinčiu tokias pačias problemas ir gyvenimiškas dilemas žmogumi, kaip ir visi. Būtent priklausomumo bendruomenei jausmas bei suvokimas, kad mes esame labiau panašūs, nei skirtingi, padeda sustiprinti komunikacinę liniją.
Kuriant asmeninį prekės ženklą, svarbu įvertinti, kur galime rasti auditoriją, kurią norime pasiekti ir kuriai dedikuosime savo kuriamą turinį. Tai yra, reikia pasirinkti tikslines platformas. Tai gali būti LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter ir kt. Svarbiausia yra išsigryninti, kur renkasi tikslinė auditorija, ir išnaudoti platformos galimybes jai pasiekti.
Ir bene visų svarbiausia – nesitikėti greito rezultato ir dėl to pasiekiamų naudų. Kaip ir asmeniniuose santykiuose, taip ir kuriant asmeninį prekės ženklą reikia laiko, kad kitas asmuo pradėtų Jumis tikėti ir pasitikėti. Tad kantrybė, sistemingas darbas, nuoširdus tikėjimas tuo, ką darote – ir trokštami rezultatai bus pasiekti.