Darbdavio identiteto ir įvaizdžio kūrimas ir stiprinimas

Sveiki atvykę į šiandienos darbo rinką, kur net geriausią reputaciją turinčios organizacijos kovoja dėl talentų. Tai laikas, kai talentų pritraukimas ir išlaikymas sukasi ne tik apie tvarių darbo vietų kūrimą ar jų sąlygas, bet ir apie Jūsų patirtį. Kokią patirtį organizacijos viduje turite Jūs, o kokią – Jūsų Klientai, Kandidatai, buvę, esami darbuotojai ar net interneto anonimai? Ar tai tikrai tokia pati patirtis? Ar ji autentiška ir ilgam įtraukia geriausius specialistus?  

Savo organizacijos patirtį kurkite kartu su Emplonet. 

Kas yra darbdavio identitetas ir įvaizdis? 

Darbdavio identitetas ir įvaizdis (angl. Employer Branding) – svarbi strateginė funkcija sėkmingai organizacijos veiklai. Tai organizacijos, kaip darbo vietos, suvokimas, kuris gali būti silpnas, neutralus arba stiprus. Organizaciją, kaip darbdavį, suvokia ir vertina labai plati auditorija nuo esamų darbuotojų iki aktyvių ar pasyvių kandidatų į darbo poziciją, klientų, partnerių ir t. t.    

Taigi darbdavio identitetas ir įvaizdis apima visą darbuotojo ciklą organizacijoje, t. y. tai, kokiomis vertybėmis organizacija vadovaujasi, kokią kultūrą ji kuria, kaip vyksta darbuotojų atranka ar ugdymas, kaip elgiamasi sunkmečiu ir t. t. (identitetas) ir tai, ką organizacija apie save komunikuoja, kaip save pozicionuoja išorėje (įvaizdis). 

Būtent dėl to darbdavio įdentitetui ir įvaizdžiui kurti reikalingas sistemiškas vientisos patirties užtikrinimas visoms auditorijoms, o kalbant apie darbuotojo ciklą organizacijoje visuose jo etapuose ir holistiškai: nuo darbo skelbimo iki kandidato patirties atrankoje, naujų darbuotojų įvedimo (angl. onboarding), mokymų, karjeros plano, ambasadorių programos iki išdarbinimo (angl. offboarding) ir alumnų programos. Juk nėra prasmės įtraukti geidžiamiausius talentus, jei negalite jų išlaikyti. 

Lietuvoje ir pasaulyje darbdavio identiteto ir įvaizdžio kūrimu, palaikymu ir stiprinimu dažniausia rūpinasi žmogiškųjų išteklių ir komunikacijos/marketingo specialistai. Visgi darbdavio įvaizdis yra strateginė ir tiesiogiai įmonės vadovui pavaldi verslo funkcija.  

Darbdavio įvaizdžio strategiją Emplonet savo Klientams (organizacijoms, darbdaviams) padeda kurti kartu su sertifikuota darbdavio identiteto ir įvaizdžio stratege Jurgita Juškiene. Per 15 metų darbo su tarptautinėmis technologijų įmonėmis (NFQ, KAYAK, HomeToGo, ACME, Hostinger) Jurgita sukaupė įvairiapusiškos patirties, padedant organizacijoms pritraukti ir išlaikyti reikiamus talentus.  

Kodėl darbdavio įvaizdis yra svarbus kiekvienai organizacijai?  

  • 75 proc. darbo ieškančių asmenų prieš aplikuodami į darbo poziciją domisi įmonės reputacija, o 50 proc. darbo ieškančių asmenų atsisakytų dirbti prastą reputaciją turinčioje įmonėje, net jei jų atlyginimas ir būtų didesnis (Forbes). 
  • Iki 2030-ųjų pasaulinis talentų trūkumas pasieks apie 85,2 milijonų žmonių. Labiausiai paveiktos industrijos bus finansinės paslaugos, technologijų sektorius, žiniasklaida, telekomunikacijos ir gamyba (Korn Ferry) 
  • Dėl aukštos kvalifikacijos darbuotojų yra kovojama su visomis kitomis pasaulio organizacijomis. Taigi, aukštos kompetencijos darbuotojai vis dar turi daugiau pasirinkimų nei darbdaviai.  
  • Organizacijos, turinčios stiprų darbdavio įvaizdį, net 50% sumažina vieno darbuotojo samdymo išlaidų (angl. cost per hire) rodiklį ir sulaukia net 50% labiau kvalifikuotų kandidatų (LinkedIn). 
  • Darbdavio įvaizdžio stiprinimas gali prisidėti ir prie geresnės esamų darbuotojų patirties įmonėje, augančio jų įsitraukimo ir išlaikymo rodiklių. Taip pat didėja klientų ir partnerių pasitenkinimas teikiamomis paslaugomis.  
Susisiekime

Kaip kuriama darbdavio identiteto ir įvaizdžio strategija? 

Darbdavio identiteto ir įvaizdžio strategija kuriama atsižvelgiant į Kliento poreikius ir tikslus. Ją sudaro šie etapai:  

  • Apibrėžiami projekto tikslai, iššūkiai, su kuriais susiduria organizacija, konkurentai ir su projektu dirbanti komanda. Tuomet Klientas kviečiamas užpildyti klausimyną, kuris padeda apskaičiuoti projekto biudžetą ir trukmę. Sutarus dėl biudžeto ir terminų, vyksta gyvas įvadinis susitikimas su Klientu. 
  • Renkami duomenys, pvz.: eNPS, naujų darbuotojų darbuotojų patirties apklausos (angl. newcomers survey), kandidatų patirties atrankos procese apklausos, išėjimo iš darbo pokalbiai (angl. exit interview) ir kt.  
  • Atliekamas Kliento darbdavio įvaizdžio ekosistemos auditas, nustatomi įtaką jam darantys vidiniai bei išoriniai veiksniai: PESTEL analizė nustatomos pagrindinės išorės tendencijos (politinės, ekonominės, socialinės, technologinės, aplinkosauginės ir teisinės), darančios įtaką organizacijos, kaip  darbdavio, prekės ženklui; internetu atliekama kiekybinė anoniminė esamų ir buvusių darbuotojų, kandidatų, klientų apklausa; išgryninamas darbdavio vertės pasiūlymas (EVP); atliekama ir pristatoma Kliento konkurentų išorinio darbdavio įvaizdžio iniciatyvų analizė; pateikiama Kliento viso įdarbinimo proceso analizė: nuo kandidatų pritraukimo ir atrankos iki išėjimo iš darbo ir santykių su alumnais puoselėjimo, nustatant EBMOT (angl. Employer Branding Moments of Truth). 
  • Darbdavio prekės ženklo strategija Klientui pristatoma gyvai, įteikiamas strategijos dokumentas, į kurį įeina analizė, rezultatai, rekomendacijos ir rodikliai.  

Papildomos paslaugos

  • Darbuotojų ambasadorystės programa: darbuotojai yra geriausi prekės ženklų ambasadoriai. Iš gerai sudėliotos ambasadorių programos laimi visi: organizacija, darbuotojai, auditorija.
  • Išorinė ir vidinė komunikacija: strategiška komunikacija apie organizaciją yra būtina, siekiant formuoti darbdavio identitetą ir įvaizdį tiek įmonės viduje, tiek už jos ribų. Savo klientams padedame pasiekti tikslines auditorijas: nuo strategijos iki įgyvendinimo.
  • „LinkedIn“ komunikacija: socialinis tinklas su >930 milijonų profesionalų paskyrų 200 pasaulio šalių suteikia praktiškai neribotas galimybes. Nesvarbu, ar jūsų tikslas yra surasti tinkamus darbuotojus, ar kurti darbdavio ar asmeninį eksperto įvaizdį – galime Jums padėti. Dirbame tiek su organizacijų, tiek su asmeninėmis paskyromis, padedame ir sukurti strategiją, ir sutvarkyti profilių turinį, ir nuosekliai kurti reikiamas žinutes.
  • Komunikacijos socialinėje medijoje mokymai: suspėti su naujienomis apie besikeičiančius socialinės medijos algoritmus ir tendencijas – nemažas iššūkis. Padedame savo Klientams žinoti, kas „LinkedIn“ paskyrose veikia efektyviausiai.
  • Darbdavio įvaizdžio fotosesijos, grafiniai sprendimai ir vaizdo įrašai: vizualinį turinį žmogaus smegenys suvokia 60 tūkst. kartų greičiau nei tekstą. Taigi, tai yra efektyvus būdas pritraukti auditorijos dėmesį ir dalytis reikiama informacija. Savo klientams padedame tiek suorganizuoti darbdavio įvaizdžio fotosesijas, tiek sukurti reikiamus grafinius sprendimus ar nufilmuoti darbdavio įvaizdžio vaizdo įrašus. Padedame su scenarijais ir su jų įgyvendinimu. 

Sertifikuota darbdavio identiteto ir įvaizdžio strategė Jurgita Juškienė (nuotr. Eglės Jasiukaitytės)

Kokie mitai supa darbdavio identitetą ir įvaizdį? Skaitykite Emplonet Klientams parengtoje Jurgitos Juškienės publikacijoje.

Dažniausiai užduodami klausimai

Nuo ko priklauso darbdavio identiteto ir įvaizdžio kūrimo paslaugos kaina? 

Kaina priklauso nuo darbų apimties ir intensyvumo. Paslaugos kaina apskaičiuojama individualiai, identifikavus projekto tikslus, laukiamą rezultatą, terminus.   

Kiek laiko trunka darbdavio identiteto ir įvaizdžio kūrimas? 

Priklausomai nuo suteikiamos paslaugos, darbdavio identiteto ir įvaizdžio kūrimas gali trukti 46 mėn. 

Susisiekime